אני מאשר/ת קבלת דואר למייל שלי.

מקצב שבע שמיניות


משקלים מורכבים נפוצים במוזיקה אתנית, במוזיקה אפריקאית, מוזיקה ים תיכונית ומוזיקה מהמזרח. הן במוזיקת ג'אז וגם במוזיקה קלאסית. משקל שבע שמיניות הוא אחד מהם. משקל 7 שמיניות קיים בשיר 'קואיננה' של שלמה גרוניך, והוא מבוסס על לחן בלקני, כך גם בשיר 'ריח תפוח אודם שני' של נחום היימן - שניהם מבוססים על משקל שבע שמיניות, כמו גם בשיר המפורסם של פינק פלויד 'Money'. ובשיר ריקוד ההוביטים של שם טוב לוי.


להקת ג'אקט www.jacket.co.il מביאה את משקל ה-7 שמיניות ועוד משקלים א-סימטריים מתחום המוזיקה הקלאסית, העממית ומוזיקת הג'אז למוזיקת הרוק המתקדם בישראל. אפשר לשמוע אותם מנגנים מקצבים לא סימטריים בכל אחד מהשירים והם מקפידים על כך שלא לנגן 4\4 שהוא קצב שירי הפופ והרוק הסטנדרטי הנפוצים בעולם.


מקצבים של 7 שמיניות ניתן למצוא במוזיקה היוצאת ממדינות הבלקן אך מה שחסר במוזיקה שלהם היא המתופף. כמשלבים תיפוף כמשקל 7 שמיניות ומלבישים עליו נגינה אותנטית בכלי אתניים מקוריים, מקבלים מוזיקה חדשה. מקצבים חדשים ומשקלים אי-זוגיים שהלהקה משתמשת בהם בשיריה בדרך ל- EP תקליט האולפן הראשון של ההרכב.

חברי הלהקה, מוזיקאים מחוננים , עוסקים בחקר, למידה ופיתוח השפה המוזיקלית החדשה בעלת המקצבים הלא קונבנציונליים. הם מלמדים איך לנגן 7 שמיניות את תלמידיהם בכלים השונים. אם זה עופר ברזילאי שמלמד תלמידים לתופף מקצב 7 שמיניות, הגיטריסט ומקים הלהקה אלכסיי קוגן שיוצר את שירים יחד עם שאר חברי הלהקה.

https://www.facebook.com/Jacket.Music

זה הפייסבוק של ג'אקט ושם הסברים ולינקים נוספים לגביי מוזיקה א-סימטרית ומשקלים אי-זוגיים כדוגמת משקל השבע שמיניות, החמש שמיניות וכדומה.

גם אם מוזיקה המנוגנת ב-7\8 לא נפוצה בכלל בארץ חוץ מיציאות חד פעמיות ( השיר 'העיר' של שם-טוב לוי דוגמא נוספת) וגם בעולם במוזיקת הרוק, חוץ מסטילי דן והרכבי פיוז'ן ורוק מתקדם אזוטריות, יש עכשיו ללהקה אתר באנגלית שם אפשר לרכוש מידע נוסף על תחום המשקלים בשירים של רוק מתקדם וכמובן לקבל מידע רלוונטי לגבי פעילות הלהקה ולהאזין ולראות קטעים נדירים והקלטות מחזרות של הלהקה
http://jacket-asymmetric.com/about/songs/freedom.html

 

תגובות

הופעות בקרוב